One Month Sugar Detox: 3 Cold Turkey Days. Один Місяць Детоксу Від Цукру: 3 Перші Дні.


OK, today is day 6 of my one month sugar detox. You can read the reason why I've started sugar detox over here. I wanted to share with you my first three-day-experience a couple days ago but, to be honest, the fourth and fifth days were the worst ones so far. I had low energy and felt fatigued the whole day. To be positive, I think they are going to be the hardest days in the month. I don't see any reasons why there should be other difficult days like these ones. We'll see.

So, today, I am sharing with you my first three days of the detox, the cold turkey days, what I ate, how I felt, and what changes had happened to my body.



Day 1

Breakfast

  • 2 fried small eggs, 1 cup broccoli, 1 medium tomato
  • coffee, 1 cup

Morning snack

  • vegan protein shake with no flavor*

Lunch

  • 100 g cheese** (country style), 9%
  • 15 g pumpkin seeds
  • 1 tbsp pumpkin oil

Afternoon snacks

  • 1 medium tomato
  • 3 radishes
  • 1/2 cup broccoli
  • 1 tbsp flax seed oil

Dinner

  • 3 small lean beef burgers, home-made
  • 1 cup steamed broccoli
  • 1 medium tomato
*- no artificial sweeteners during the month of sugar detox
**- dairy shouldn't be present in the first three days of sugar detox.

My activities for the day

  • 1 hr walk
  • 30 mins run in the park
The day went well. The only thing, like I've mentioned earlier, I had sugar craving right after dinner. It was managed with a glass of water. I felt a bit less energized, so I had to lower the intensity of my run that day.
My weight and body fat for the day: 57.2 kg and 21.1%

That night I didn't sleep well. I had numerous trips to the bathroom: my body was actively getting rid of water. I guess, it happened because I consumed very little carbs, comparing to my usual days, before sugar detox. As you might know, one gram of carbs retains 3 grams of water in the body. So less carbs in the diet, less water in the body. Just don't be foolish over here, please. We do need carbs in the diet. My carb reduction only had happend because of the sugar detox, and it was temporary. Starting day 4, I gradually add more carbs to my daily menus.

Day 2

Breakfast

  • 2 small fried eggs, 3 radishes, 1/2 fresh red pepper
  • coffee

Morning snack

  • 2 tbsp sunflower seeds
  • vegan protein shake

Lunch

  • 2 small lean beef burgers, home-made
  • 1/2 fresh red pepper

Afternoon snacks

  • 3 celery sticks, 1 tbsp crunchy peanut butter, 1 tbsp pumpkin seeds
  • vegan protein shake

Dinner

  • 2 large chicken breast meatballs, home-made (about 100 g)
  • 1 tbsp cooked chickpeas
  • 1/2 tomato

My activities for the day

  • ~2 hrs walk
  • 40 mins run in the park
The day went well too. I didn't have any sugar cravings at all. Well, maybe after dinner I had a little one but it disappeared very quickly. I felt hungrier throughout the day than usual, though. So, I ate more this day, comparing to the previous one. Again, I felt less energized, so I had to adjust my workout intensity. My stomach wasn't bloated after dinner this day, like it often happens :( Actually, my stomach was quite flat throughout the day :) I felt lighter and fitter.
My weight and body fat for the day: 55.9 kg and 21.2%

Day 3

Breakfast

  • 2 small fried eggs
  • 1 cup spinach
  • 1/2 tomato
  • 15 g pumpkin seeds
  • coffee

Morning snack

  • 25 g walnuts
  • vegan protein shake

Lunch (didn't have a proper one this day)

  • 1 bell pepper
  • 2 tbsp crunchy peanut butter

Afternoon snacks

  • 10 hazelnuts
  • vegan protein shake

Dinner

  • grilled chicken breast and chicken wing
  • 1 tomato

Night snack

  • 1 tbsp sunflower seeds
  • 1 tbsp pumpkin seeds

My activities for the day

  • ~2 hrs walk
  • 1 hr body sculpt class
  • 20 mins treadmill run
The day went OK. I didn't have any sugar cravings at all, even after supper. Felt very hungry in the second part of the day. No wonder, because I didn't have my regular protein rich lunch. Didn't feel like exercising much but couldn't skip my favorite gym class, body sculpt.
My weight and body fat for the day: 56.1 kg, 22.0%.
I've lost about 0.8 kg of muscle mass during those three days, so, no wonder my body fat went up. My metabolic age remained the same throughout those days, 15 years. Not bad for a 30 + woman :)
My other observations, based on the first three days of sugar detox. 
  • I became more sensitive to the smells around me.
  • The food became sweeter, even chicken tasted sweeter than usual.
  • I didn't have strong cravings for sugar. I guess my sugar addiction was just a habbit. It was all in my head :)
I will continue my sugar detox journey and will share my experinece with you guys.
Have you tried sugar detox? What were the results? Maybe, you can share your own experience.
I also share my sugar detox experience over my Instagram account. Feel free to stop by.

sugar detox


Один Місяць Детоксу Від Цукру: 

3 Перші Дні



Так, сьогодні шостий день, як я розпочала свій одномісячний детокс від цукру. Ви можете дізнатися причину проведення мого детоксу ось тут. Ще два дні тому я планувала поділитися з вами своїми трьома першими днями детоксу, але, скажу чесно, що день 4-ий та 5-ий були найважчими для мене. Особливо, четвертий день. Увесь цей день я відчувала дефіцит енергії, тому ж почувала себе втомленою. Не зважаючи на це, я розглядаю ці дні, як найгірші дні детоксу, які вже минули.
Сьогодні ділюся з вами тим, як я харчувалася впродовж перших трьох днів детоксу і які зміни відчула на собі.

День 1

Сніданок

  • 2 смажених яйця, броколі, помідор
  • кава

Ранковий перекус

  • веганський протеїновий шейк, без підсолоджувачів*

Обід

  • 100г кисломолочного сиру, 9%
  • 15г гарбузового насіння
  • 1 ст.л. гарбузової олії

Після-обідній перекус

  • помідор
  • 3 редиски
  • броколі
  • 1 ст.л. лляної олії

Вечеря

  • 3 невеликих домашніх телячих бургери
  • броколі
  • помідор
*-жодних штучних підсолоджувачів під час детоксу
**-молочні продукти у перші три дня детоксу небажані.

Моя фізична активність:

  • 1 год ходьби
  • 30 хв бігу
Мої вага та процент жиру: 57,2 кг, 21.1%
Мій перший день пройшов доволі добре. Єдиний момент, коли мені хотілося хапнути щось солодке, це було одразу після вечері. Але, як я вже говорила у себе в Інстаграм, що мені допомогла склянка води.
Першу ніч я спала погано: декілька разів вставала до ванної кімнати. Моє тіло активно позбувалося води. Вважаю, що це сталося через те, що у перший день детоксу я значно зменшила кількість спожитих вуглеводів у порівнянні до попередніх днів. Ви, мабуть, знаєте, що один грам вуглеводів затримує 3 грами води. Так, менше вуглеводів у їжі, менше води в організмі. Але, будь-ласка, не спішіть з висновками. Вуглеводи нам потрібні. Я зменшила їхню кількість тільки через цукровий детокс. І до того ж я поступово збільшую їхню кількість, починаючи з 4-го дня детоксу.

День 2

Сніданок

  • 2 смажених яйця, 3 редиски, 1/2 болгарського перця
  • кава

Ранковий перекус

  • веганський протеїновий шейк
  • 2 ст.л. соняшникового насіння

Обід

  • 2 нежирні телячі бургери
  • 1/2 болгарського перця

Після-обідній перекус

  • три відростки селери
  • 1 ст.л. арахісової пасти
  • 1 ст.л. гарбузового насіння
  • веганський протеїновий шейк

Вечеря

  • 2 великі курячі котлети домашнього приготування
  • 1 ст.л. відвареного нуту
  • 1/2 помідора

Моя фізична активність:

  • 2 год ходьби
  • 40 хв бігу
Мої вага та процент жиру: 55.9 кг, 21.2%
Мій другий день детоксу теж пройшов доволі добре. Мене абсолютно не приваблювало солодке. Правда, відчувала більший голод впродовж дня. Знову ж таки відчувала дефіцит енергії, то ж зменшувала інтенсивність свої тренувань.
Після вечері мій живіт не був вздутий, як це часто стається :) Цілий день я відчувала себе легшою та стрункішою.

День 3

Сніданок

  • 2 смажених яйця, шпинат, помідор, 15 г гарбузового насіння
  • кава

Ранковий перекус

  • веганський протеїновий шейк
  • 25 г волоських горіхів

Обід (як такого не було, на-жаль у цей день)

  • 1 болгарський перець
  • 2 ст.л. арахісової пасти

Після-обідній перекус

  • 10 лісових горішків
  • веганський протеїновий шейк

Вечеря

  • куряче філе та крило, приготовлені на грилі
  • помідор

Вечірній перекус

  • 1 ст.л. соняшникового насіння
  • 1 ст.л. гарбузового насіння

Моя фізична активність:

  • 2 год ходьби
  • 1 год body sculpt
  • 20 хв на біговій доріжці
Мої вага та процент жиру: 56.1 кг, 22.0%
Я втратила приблизно 0.8 кг м'язів за перші три дні детоксу, тому не дивно, що мій процент жиру пішов догори. Мій метаболічний вік залишався без змін: 15 років. Зовсім непогано :)
Мої інші спостереження:
  • Я стала значно чутливішою до запахів
  • Їжа стала солодша на смак, навіть, курка :)
  • У мене не було жодного сильного ХОЧУ СОЛОДКЕ! Виглядає, що у мене нема як такої залежності від цукру. Просто, виробилася нездорова звичка.
Я буду продовжувати свій одномісячний детокс від цукру і ділитися з вами свої досвідом.
А ви пробували робити детокс від цукру? Які ваші результати? Може, поділетеся досвідом?
Я також ділюся своїми враженнями від цукрового детоксу у себе в Інстаграм. Будь-ласка, заходьте в гості :)

sugar detox





Comments